En irriterande start

Så var en ny vecka igång. Måndagsluften var kall som fan imorse och morgonen hade kunnat varit bättre. Vaknade till tonerna av 70-80-tals Hits, vilket var skönt, men inte alls utsövd, kändes som jag blundat i 5 minuter. Låg kvar så länge jag bara kunde innan det var dags för frulle.
Fil och mackor intogs framför Family Guy som jag bara var tvungen att se klart, så jag låg lite efter i schemat när jag klev ut genom dörren. Och där utanför mötte jag den, kylan. Det bara sved till och mina fingrar och tår skrynklade ihop sig i ett tappert försök att hitta värme och skydd. Men jag gick tappert mot t-banan bara för att upptäcka att när jag ska gå på tåget att jag glömt mitt passerkort til jobbet.
Fick ta en skön promenad tillbaka till Poppelgården och hämta det.

På väg till t-banan en andra gång fick jag en sån där fantastisk idé. En sån man går och väntar på att kläcka och jag ville ju såklart bara sätta igång med den på studs. Men ack nej, dags att åka till jobbet. Fäck.
När jag väl får en idé har jag inte tid att göra den. Det får bli kvälls-och nattarbete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback