Mycket folk i det fina vädret

Jag har börjat med någon slags tävling med mig själv. Denna tävling går av stapeln varje morgon runt klockan fem i åtta. Den går ut på att på så snabbt som möjligt kasta sig upp från soffan, på med ytterkläder, packa min lilla väska samt att komma ihåg alla prylar jag ska ha med mig. Uppkomsten av denna tävling är pga av klockan halv åtta varje morgon sänds antingen Simpsons eller Family Guy, och det är ju helt otroligt trevligt att avnjuta en kopp te framför det.

Men imorse gick allt fel. Jag hade en hyffsad tid pågång, men missade t-banan med en minut och skulle få vänta 8 minuter på nästa. Det funkar tänkte jag, skulle ju bara bli några minuter sen till jobbet. Men ack, nästa bana som kom var apfull med folk så det gick helt enkelt inte att tränga sig på. Så det blev att vänta i 10 minuter till, men ack, nästa bana som kom var apfull med folk. Så jag fick vänta i ytterligare 10 minuter innan en ganska tom bana kom. Så idag blev jag verkligen diskvalificerad från min tävling, eftersom jag kom en timme försent till arbeit. Så får det inte gå till. Men det var ganska skönt.

Men imorgon ska jag få en rekordtid.




Kommentarer
Postat av: ellen

Det är bra henke, trotsa reglerna! Gå till jobbet när du själv känner för det. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback