Laglöst

Det har tydligen blivit ett laglöst land i våran lägenhet. Förut hade vi ganska bra regler som följdes men i dagsläget kaos.
Eftersom vi är på väg ut från Poppelgården så tycks nu inget spela någon roll, man gör som man vill, man tar vad man vill ha och äter upp det som ser gott ut. Det är döda eller bli dödad.

Startskottet gick i söndags, då vi hade varit och handlat. Det blev ju inte så mycket nyttigheter och jag slog till på en Pepsi, som sedvanligt lades på MIN hylla i kylskåpet. (Vi har ju delat upp kylen så vi har en varsinn hylla.)
Eftersom jag inte hann dricka någon Pepsi på söndagen lät jag den ligga kvar där på kylning och tänkte att på måndag när jag kommer hem från jobbet kan det bli gott med ett glas pepsibubbel. Men när jag kommer hem finner jag Röris och Snickar´n liggandes i soffan fullt kalasande på min Pepsi! Jag tittar förvånat på dem, får tillbaka samma blick av dem. Jag är ju tvungen att fråga vad i hela helvete de sysslar med. De förstår ingenting men när jag pekar på Pepsin så går det upp ett litet ljus för dem. Men det här är svaret jag får av dem;


- Vi trodde det var allas. Det var ju så tomt på din hylla. Bara Pepsin, så vi tog den.


?

Så nu är det tydligen fritt fram att ta vad man vill ha ur kylen. Så igår när jag kom hem hittade jag en halv melon på Snickar´ns hylla som jag stoppade i mig. Ikväll kanske någon annan har köpt något smaskens som jag kan äta upp, eller kasta kanske, man får ju tydligen göra som man vill nu.


Kommentarer
Postat av: ellen

hahaha, ni är roliga

Postat av: ellen

men vem är greve silvertruuuut då??

2006-11-23 @ 01:15:02
URL: http://ellio.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback