Fredag i Godtemplargården

Fredag förknippar man ju ofta med lite galej, ut och rulla hatt till Tarkan och sedan brodera korsstygn med fötterna på väg hem. Men icke i våran Godtemplargård, här har fredagen avnjutits med en pizza, som jag fick ihop pengar till genom att Snickar´n erbjöd mig 100 riksdaler för att diska vilket jag självklart tog.
Pizzan avnjöts tillsammans med Twin Peaks, sedan Idol och nu kanske ännu mera Twin Peaks.

Tror min kropp börjat ta skada av såna här lugna kvällar, det kan helt enkelt inte vara bra.

En sak som var väldigt lustig var att Snickar´n med all säkerhet köpt en lägenhet och därmed kommer spräcka vår fantastiska sambotrio när vi måste flytta härifrån. Jag och Röris har letat med ljus och lykta efter någonstans att bo, allt medans viljan att dra någon annanstans växt inom mig. Men idag poppade det upp två nya möjligheter, först en väldigt central etta till mig, som iofs skulle bli satans dyr men antagligen väldigt lämplig, sedan ringer en man och erbjuder oss en trea som jag tydligen mailat på för ett tag sen. Han säger att vi står först i kön om vi vill ha den! Det är inte varje dag!
Men det roliga i det hela är att den trean ligger i samma område som Snickarn´s nyköpta lägenhet! Det betyder att vi kommer bli goda grannar, för jag menar så jävla bryter man inte en bra trio. Jäklar vad många besök han och tjejen kommer få om det blir så.

Men helst av allt håller jag tummarna för Barcelona nu. Snälla. Det vore ju så fantastiskt underbart.

Kommentarer
Postat av: elsa

men ta trean för i bövelen! ta chansen! gu vilket flyt ni fick in såhär i sista stund.
och förresten, DU är en stad!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback