Bra ideér på tunnelbanan

Nu har det blivit så att jag och Röris åker tunnelbana tillsammans till våra jobb på morgonen. Imorse var Röris så där sjukligt smart och slängde ur sig lite ideér på stod och spånade på. Den första var en slags dräkt, ungefär som en rymddräkt man kan t på sig när det är vinter och kallt ute. Innuti dräkten, som är helt försluten ska man själv kunna reglera temperaturen så man får det så behagligt man bara kan. Även små högtalare ska finnas inbyggda så musik spelas däri. Jag tyckte det lät som en ypperlig idé även om vi människor då kommer bli ännu mer avskärmade från varandra än vad vi redan är.

Idé nr två var sovkokonger på tunnelbana. Vi pratade förut om att sova i säckar hängandes i taket i våran lägenhet för att spara plats och detta ska fungera ungefär på samma sätt. Fast man måste lösa problemet med att bara lägga sig i kokongen i några minuter innan man ska av. Man måste få ligga där mycket längre på något sätt. Jag föreslog att  på något sätt försätta den resande i någon slags hypersömn, så det känns att man sovit i några timmar när man egentligen bara legat där i 13 minuter.
Röris föreslog då rent syre i kokongen, det är bra sa han. Jag har ingen aning, men det lät bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback