The Party

I fredags var det dags för fest. Vi träffades vid kajen och tog sedan en fin båttur ut till Lidingö där vi började kvällen med några glas champagne.
Detta skulle bli min första närkontakt av kostymvärlden efter arbetstid och jag var mycket spänd och förväntansfull. Som jag anat så har jag inte så mycket gemensamt med dom flesta i kostymvärlden eftersom många bara verkar tänka på pengar och bara kan prata om jobb. Men jag svalde min rädsla och nervostitet och gjorde mig redo för fest.
Men det började lite dumt, det skulle hållas tal och alla skulle sitta ner, jag var tyvärr lite seg och fick ingen stol så jag jag tänkte; -Äsch, ett tal tar väl inte så lång tid, jag ställer mig på huk bredvid en vän så länge.
Det var ett dumt beslut, talet övergick i prisutdelning och vips så hade jag stått på huk i 50 minuter, ingen bra start tänkte jag medans jag försökte resa på mig även fast benen låst fast sig i sittläge.

Men jag måste säga att det bllev en ganska trevlig kväll ändå, jag träffade några riktigt trevliga prickar men jag märker ändå att det är en annan värld. När festen var slut så bussades vi in till Stureplan där många fortsatte festa på nån av innekorgarna, där dom hade stambord och en förbetald nota. Jag själv valde att bege mig hemåt med en liten yr skalle pga av all gratis öl på festen, men med ganska många nya intryck om kostymvärlden. Jag märker att det inte är så många av dom som skulle vilja följa med mig till nåt gratis hak på söder och dricka billig öl och lyssna på skön musik. Men dom vännerna har jag ändå.

Kommentarer
Postat av: ellen

Tur att du har balla vänner vid sidan av jobbet. Typ som mig. Ny och fräsh och fin design på din blogg har du också. Med andra ord inget att va ledsen för. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback