Nu är det fan dags

Nu har jag haft ett alldeles för långt uppehåll. Nu måste jag sätta igång igen.
Har låtit mina färger stått, mina pennor ligger under ett lager av damm och alla oanvända papper ligger bara och väntar på mig.
Usch vad dålig jag varit, helt kommit av mig. Men nu slår jag mig i ansiktet och lovar att jag ska börja skissa på lite grejer ikväll. Vill verkligen. Men jag skulle behöva en atelje eller dylikt.

Vill verkligen inte fastna i det här köret. Känner att det kan vara ganska lätt men jag tänker stå emot, blåser upp min bröstkorg och går rakryggad in i striden. Ska inte fastna, känner hur heltäckningsmattan suger tag i mina fötter och ben. Vill att jag ska gå långsammare, vill att jag ska lägga ner all min kraft och tid på arbetet. Inte tänka på något annat, vara nöjd att jag har ett jobb och tjänar pengar.
Hell no.
Jag tänker inte ge upp.

Kommentarer
Postat av: elsa

Klart du ska satsa på det du verkligen vill! Du kan glida runt som kostymnisse ett tag och utnyttja den andra världen för pengar men sen förväntar jag mig att du följer ditt hjärta, okej?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback