Krig

KrigFrån öst och väst drar styrkorna in nu. Sekund efter sekund förflyttar dom sig längre och längre norrut och begraver hela min hårbotten i ett ödelandskap. Ibland undrar jag när dom tänker börja mena allvar på riktigt och sätta in något slags massförstörelsevapen och utplåna all min hårväxt på en enda sekund.
Jag menar vad är vitsen? Varför förvandla en så sprudlande växtrik hårbotten till något så tomt och öde? Vissa säger då att jag har ju ändå fått växtrikt ansikte, att jag kan odla skägg och mustasch, men fäck it som Elsa skulle sagt, det vore ju förbaskat kul med en frisyr någon gång.

Egentligen är jag inte bitter. Jag är ganska bekväm i mitt håravfall, men tycker ändå att det är lite trist när jag måste raka skallen med 3 mm, annars ser dom där kala vikarna på öst-och väst sidan så förbaskat roliga ut. Och vi ska inte snacka om hur solen lyckas lura dit sina brännande strålar. Måste smörja in vikarna med solfaktor 100 minst 5 gånger i timmen om jag inte vill se ut som en snölavin i skallen.

Men jag tänker då på alla mina flintkamrater som finns spridda över världens alla ytor och känner mig välkommen in i deras underbara värld. PhilleI Love You Dr.Phil


Kommentarer
Postat av: elsa

Precis Henke - fäck it! Du har ju som sagt i alla fall kraftig hårväxt i ansiktet. Lite änkesnibbar är ju bara charmigt. :)
Du! Jag lyssnade på Empty Sky idag när jag hojade till jobbet. Åh. Den är verkligen vacker!

Postat av: elsa igen

Men nu skrev vi väl precis samtidigt i alla fall. :)

Jag ska fira midsommar med mamma och syster och en massa annat folk som bor på mormors ö. Som jag har gjort hela mitt liv typ. Vågar inget annat för då är jag rädd att det blir misslyckat. Vad ska du göra?

Hur som helst så ska du ha en GLAD midsommar! Kram!!

2006-06-22 @ 10:27:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback