Fest i en ny värld

Ikväll så händer det. ikväll så ska jag inträda en helt ny värld. Ikväll ska jag på min första personalfest i kostym-världen. Ikväll så kan allting hända.

Jag måste erkänna att jag är nervös. Jag vet inte alls hur det kommer gå till, hur folk kommer bete sig eller hur jag ska bete mig.
Jag antar att alla kommer vara sjukt snyggt klädda, dricka champagne och bara prata affärer. Så därför tror jag att det kommer bli lite trist. Inte min kopp te.

Men jag har en plan. Jag har börjat se mig själv som en superhjälte här i kostymvärlden. En superhjälte som infiltrerat den här världen och som lever ett dubbel-liv. På dagarna iklär jag mig kostym och rör mig fritt i kostymvärlden med min utklädnad, ingen ser någon skilland, men på kvällarna och helgerna bli jag mig själv igen.
Målet med det här dubbel-livet är att samla så mycket info om kostymvärlden jag bara kan och sedan använda den på bästa möjliga sätt.

Och ikväll kommer bli ett gyllene tillfälle att vara superhjälte. Anteckningsblocket kommer finnas i min innerficka medans jag smyger omkring i kostymvärlden med ett champagneglas i handen och diskuterar räntor jag inte förstår ett smack av.



Kommentarer
Postat av: elsa

Men guu va kul! :) Smyg henke!

Postat av: ellen

Tell me about the party män. Och VET DU vem som har varit här idag. Papa Brö!

2006-06-18 @ 00:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback