Krig mot små små myror

I fredags upptäckte jag dom. Satt i ninjaställning i soffan då jag såg något märkligt på golvet. Små små myror som klättrade som tokar på en bit majs som olyckligt hade missat munnen och fallit ner på golvet.
Jag blev livrädd, helvete vad äckligt, nu blir det Anticimex. Såg fler och fler av dom små asen, sniffande efter smulor och spilld öl på golvet.
Det fick bli snabeldraken på en gång! Började dammsuga upp dom små liven, dammsög hela vardagsrummet, kastade ut mattor, torkade golv.
Nöjd satte jag mig i soffan igen och såg inte ett spår av en myra...Ända tills lördag morgon. Eftersom det blev en liten karatefylla på fredagskvällen hade vi råkat spilla lite öl andra rusdrycker på golvet, och på lördagsförmiddagen var dom där igen! Sniffandes, gåendes i led med uppdrag att hitta föda.

Vi började förfölja dem, leta efter källan, dom måste ju ha ett hem någonstans där det kryllar av dom. Fick direkt tankarna på det ohyggligt läskiga avsnittet med Macgyver där mördarmyror anfaller, även om dom som bosatt sig hemma hos oss var betydligt mindre.
När vi sedan upptäckte ett tåg av myror som till våran förskräckelse bärde bort en liten bit pizzaskinka började vi ana oråd. Tåget rörde sig mot Röris rum! Vi kom genast på det. Röris stora blomma!

Mycket riktigt, inne i hörnet i rummet var det myrfest. Vi tog genast beslutet att låta Snabeldraken utplåna dom ytterligare en gång, samt att Röris stora blomma skulle bli utkastad på balkongen. Efter en rejäl attack med draken hade vi äntligen blivit kvitt dom små äckliga varelserna.

Det blev genast ett samtal till Röris. Detta var en solklar varning, och våra nya regler säger att efter tre varningar åker man ut en natt på balkongen. Jag ringde upp honom och sa med hård ton att han ställt till besvär och utdelade en varning. Hans svar borde fan ha genererat i ytterligare en varning;

- Myror? Aha, dom vid blomman? Jag såg dom för någon vecka sedan och försökte ta bort dom men det gick inte.

Ursäkta Röris? Gick det inte att ta bort dom? Så dom fick bo kvar? Nästa gång han berättar om sina gröna fingrar och god hand med växter så kommer han bli fint påminnd om denna myrincident.



Kommentarer
Postat av: nellie

HAHAHAHahahaha! Jag skrattar ihjäl mig! Jag kan skicka Ester på dem! KRAM

2006-07-25 @ 14:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback