Irriterande små saker

Jag har börjat tröttna nu. Tröttnat på tidningsutdelarna som står vid rulltrappan vid Odenplan. Varje jävla morgon står dom precis vid uppgången och trycker en City-tidning i ansiktet på en. Dom kan ju faktiskt ställa sig lite lite bredvid så man själv kan gå fram och ta en. Man behöver inte få en nerkörd i halsen varje morgon. Det borde räcka med en blick från mig, kanske en liten vinkning med handen om jag vill ha deras lektyr. Även fast man stirrar rakt ner i backen och undviker all sorts intresse så flyger dom på en.
Usch, jag låter som en sur pensionärstant men idag är jag nog det.

Blev även irriterad på bussen till jobbet. En trendig kille måste ha trott att alla ville höra hans mobilkonverstion, eller så hade hans kamrat gravt hörselfel. Jag antar att folk utanför bussen kunde höra hans prat om hur han blivit bjuden på resor hela sommaren.
Plus att när han ska stiga av så plingar han försent och bussen åker förbi hans hållplats. Han börjar härja och undrar varför chaffisen inte stannade.
-Du plingade försent sa chaffisen.
-Plingen var seg kontrade trendkillen.
-Tyvärr, du får hoppa av vid nästa, jag kan inte stanna här, sa chaffisen.

-Men din jävla idiotgubbe, plingen var ju seg, började trendkillen svära.

Men för bövelen trendkillen, du fick gå 300 meter extra, du behöver inte ta i så du spricker och svära åt den stackars chaffisen. Du plingade försent, såna är reglerna.


Kommentarer
Postat av: elsa

Alltså du får allt att låta roligt.

Du plingade försent, såna är reglerna.

Hahaha!

Postat av: ellen

Hallå, det var precis en som ringde på jobbet och frågade efter en snubbe och vet du, han bodde på exakt samma adress som dig. Coolt va!

2006-07-27 @ 01:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback