Förnedrad av barn

Igår drog vi till Trånkan för att lira lite fotboll. Vi tänkte att vi måste träna lite inför den kommande Korp-turneringen som äger rum nästa helg, så jag, Fonzie, Andirs, Pontus, Ricky och Sebbe tog en boll och åkte till en kombinerad fotbollsplan/åker för att träna lite finter och skott i nätet.
Vi värmer upp lite med straffturnering innan en vespa glider in. Tre yngre förmågor, kanske i trettonårs ålder börjar skjuta på den andra målet.
Så kom vi på den underbara idéen att spela match med dom, så vi delar upp oss så att Pontus lirar med dom små mot mig, Fonzie, Sebbe å Målvaktsricky. Dum idé.
Dom små killarna snurrade upp oss gång på gång och pangade skott i målet hela tiden. Tjuriga började vi bli så vi kom på knepet, att använda våran tyngd mer, det var ju bara att knuffa omkull dom mindre, sparka på deras smalben och sen ta bollen.
Andirs var uxtremt bra på detta och jag antar att nån av killarna fick tvätta skrubbsår igårkväll.

Utmattade och en aning förvånade över hur dåliga vi är åkte vi hemåt och köpte chips. Sen blev det film, chips och whiskey i Solna.

Och idag slutar jag 13:00. Nu är det najs.


Kommentarer
Postat av: elsa

hahaha, you suck. på både hackysack och fotboll. hahaha!

2006-07-21 @ 19:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback