Fest i Gävle

Ibland är det ju så att man har en viss schablonbild av människor. Å jag fick min mer bekräftad i fredags då jag var på partaj i Gävle, hos några människor jag aldrig träffat. Men direkt när jag såg folket, och då speciellt pojkarna som var där så kände jag att jag inte skulle komma övernes med dom. Och jag hade nog rätt, iofs pratade jag inte mycket med nån av dom, men jag förstod direkt hur dom var.

Det började så här, när min vän Ante stod och grillade majs.

- Vafan, skaaa duu äta den där skiten?

-Ja.

-Hahaha. Har du inge kött?!

Jo, det har jag oxå.

-Det hoppas jag! Kan ju inte bara käka sån där skit. Måste ju ha mat.


Som tur var skulle jag inte grilla, kan tänka mig dom jobbiga diskussionerna när jag säger att jag är veg.

För dom som var där grillade och åt bara kött. Kanske inget fel med det, men jag tycker det måste vara en ganska tråkig kulinarisk upplevelse att bara tugga en grillad flintastek. Men alla är olika, och tur är väl det.

Jag ogillar att gå in med en viss bild av en människa när man träffar dom för första gången, men ibland vet man bara hur dom är, och att vi ej kommer att komma överens. Men sånt är livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback