En bra busschaffis

Igår när jag åkte jag åkte hem från jobbet så fick jag nöjet att åka med en bra busschaffis. Iofs har jag hittills inte stött på någon som är otrevlig, men den här gjorde mig glad.
När jag steg in i bussen sitter han med fötterna på ratten och ser allmänt avslappnad ut, bussen skulle brumma iväg om 5 minuter så han tog helt enkelt och vilade lite antar jag.
Jag slår mig ner i mitten av bussen och märker sedan att han försöker säga nåt till mig, tar ut mina lurar ur öronen för att höra. Han frågar om jag har lust att vakta bussen en liten stund. Speciellt kassan, så att ingen bandit kommer och stjäl den. Självklart svara jag, och chaffisen skiner upp och hoppar ur bussen och springer iväg in på en affär.
Han kommer tillbaka efter några minuter med en läsk och tackar för min vaktning.
Jag blev glad att det fortfarande finns folk som litar på varandra, iofs ser jag kanske otroligt ärlig ut, men jag hade ju kunnat vara medlem i en banditliga och helt enkelt stulit hela bussen med han var och shoppade. Men inte jag inte!

Det nästa han gör som får mig att må bra är att två äldre män kommer viftande bredvid bussen efter den har börjat åka. Istället för att ignorera dom och åka vidare på sin rutt, stannar han helt enkelt bussen mitt i en korsning och låter männen hoppa ombord. Han fixar även att ta betalt och stämpla biljetter medan han låter bussen sakta åka framåt samtidigt som han är trevlig och skämtar med männen. The driver from heaven.

Resten av resan ser jag till att njuta, eftersom det inte är varje dag en busschaffis kan få en på så gott humör.


Kommentarer
Postat av: ellen

Ååååh vilken bra chaffis! Jag vill också åka mä han! :) Älskar bra chaffisar. Kolla tjuvlyssnat.se, många bra busschaufför-citat där. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback