Arbetsförmedlingen, del II

Nu har jag varit på "The Arbetsförmedling" igen. Idag var det dags för möte med handläggare. Jag fick en man som vi kan kalla för Steffe.
Steffe var schysst. Men jag förstår inte riktigt deras arbete. Vad är det dom gör egentligen? Steffe gick igenom vad jag hade skrivit på min handlingsplan. Vad jag har gjort tidigare, vad jag söker för arbete osv.
Så nu ska jag fortsätta som förut eftersom han tyckte jag skötte mitt sökande efter arbete bra. Vi ska ha en date igen om 9 veckor! Så i princip gör dom ingenting där. Läser vad jag skrivit om mig själv, hmmm:ar lite och säger att det ser bra ut. Fortsätt söka, du ser ut att kunna hitta ett jobb.
Ska i allafall börja kolla upp interpraktik. Vore nice att praktisera nåt spännande i något fint land.
Men jag behöver pengar...Jag är en fattig jävel nu.

Kommentarer
Postat av: ellen

Dom är så bra på det dom gör dom där arbetsförmedlarna.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback