Oxblod



Nu jävlar börjar jag bli oxblodsförbannad här. Nu höjs priserna på kollektivtrafiken här i vackra Stockholm och det verkar inte bli en dålig höjning heller. Nu ska det fanimej kännas att man lyxar till det och åker tunnelbana, ingen nöjesåkning här inte.
Ända upp emot 90 dinaler för en enkel resa! Är det 1 April idag? Tja, enligt vädret så skulle det väl kunna vara det och det verkar som vår mysiga regering inte bryr sig så mycket om väder och miljö eftersom det nu kommer bli billigare att åka bil än att ta tunnelbana.
Så nu om man besöker Stockholm och vill ta sig någonstans så kommer det kosta en mindre förmögenhet att åka kollektivt vilket för mig är helt jävla "out".


Detta måste kännas bra för alla som bor en bit utanför stan och inte åker så ofta. Måste kännas underbart för en barnfamilj att kanske göra en söndagsutflykt, säg till kanske Moderna ( som förut var gratis ), och då först kanske måste spendera några hundralappar för resa, sen inträde på det.

Så vill man åka lite tunnelbana så är det lika bra att betala straffavgiften för ett månadskort som kommer ligga på 620 kr.

Fan vad jag gillar det här! Känns bra i hela kroppen att kollektivtrafik nu även det kommer bli en klassfråga och att man satsar mycket för att få folk att åka miljövänligt. För nu kommer man ju absolut ta tunnelbana istället för bil om man ska någonstans! Jävla dumheter!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja verkligen jävla dumheter! Jag håller med... Vad är det som händer? Faktiskt dumt!

2006-12-19 @ 14:13:13
Postat av: Linn

Oj, jag glömde skriva att det var jag som skrev. Det är jag som skriver!

2006-12-19 @ 14:13:40
Postat av: ellen

vilka jävla idioter hallå!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback