Last Friday

Så. Nu har fredag övergått till Lördag och jag och Röris har tillbringat vår sista fredag i Poppelgården. Vi har plockat och donat, burit möbler och försökt röjt upp lite. ( Gör gärna detta när inte är full av snor och feber).
Våran andra sambo Snickar´n passade ju lämpligt på att sticka härifrån under den stora flytthelgen, ganska fult tycker vi och sätter armarna i kors över bröstet. Men men, tappra tog vi tag i skiten och började vika flyttkartonger. Här kommer en liten bildsammanfattning:

46229-87
Röris vek stora kartonger vi packade i. Det fick plats massor i dem. Bra kartongskit.

46229-91
Jag tog tillfället i akt att gömma mig i kartongen.

46229-86
Det var hur fint som helst i kartongen och jag fick fina minnen från min tid som kartongbalett-dansare. Funderar på göra en " Ägget-Reborn", kan det vara nåt Elsa? Är det fortfarande på tapeten att syssla med kartonbalett, eller är det lite som Pogs och Hockeybilder? Gammalt?

46229-89
Vardagsrummet börjar få mindre med saker. På tv var det Idol. Markus vann.

46229-85
När vi bestämde oss för att vi var klara för kvällen åkte vi på matjakt. Vi tänkte en fin kina-take-away, åkte dit men kinatanten hade stängt köket. Fäck. Vi åkte vidare, ner på söder, allt var stängt. Fäck igen. Men, då går Lionel Richie över gatan och vi blev på bättre humör. Åkte till Max och tog med oss på tok för mycket mat hem. Jag åt så mycket veg.burgare att jag såg ut som en kines efteråt. Konstigt.

46229-90
Eftter maten öppnades den. Flaskan som stått på en hylla i 2,5 år. Röris beryktade "El Che". Hörde att Robert Langdon börjat leta efter den så fort han hittat den heliga graalen. Men ikväll poppades korken, det var ju ändå våran sista fredag i Poppelgården, PLUS Röris födelsedag!
Vinet innuti "El Che" var tyvärr ganska blaskigt. Synd på en fin flaska, men antar att vinet blivit lika urtvättat som hans bild.

Sen var det slut på bilder för ikväll. Medans vinet rann i våra strupar såg vi på
Talladega Nights. Herre min Gud vilken aprolig film! Jag skrek av skratt ibland och det är absolut den roligaste filmen jag sett på länge! Länge leve Will Ferrell och Sacha Baron Cohen. Sacha var helt jävla underbar som fransos! Se den! Do it! Do it!

Nä, nu ska jag sova, upp aptidigt imorgon och bära mer skit. Sov gott.

Shake n´Bake

Kommentarer
Postat av: elsa

Åh. Kartongbaletten skulle nog helt klart fortfarande funka, eftersom det inte är någon som har gjort det än. Vi är fortfarande först med den idén. Börja öva Henkrunk!

Postat av: elsa

vilken rolig bild på dig i kartongen förresten! :)

2006-12-02 @ 12:30:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback