Krigszon

Iofs är väl detta ett rejält i-landsproblem men helvete vad jobbigt det är att röra sig på staden vid denna tidpunkt. Självklart ska jag vänta tills några dagar innan doppdagen innan jag beger mig ut för att ordna de sista klapparna. Klev av vid centralen igår runt 5 snåret och PANG!. Det var folk precis överallt, fick en bild om hur det hade sett ut om vi människor hade varit utrustade med klibbhänder så man kunde klättra på väggar och tak.
Men det var bara att stålsätta sig för verkar man mjuk eller har en viss tvekan i blicken är man förlorad i ett kick och värst är tamejfan "the old people".
"The old people" gör vad som helst för att komma före i köer, komma före över vägen, komma före att riva åt sig lite gratis julpapper och skulle nog bara kunna bli stoppad om någon en bit bort skriker att det finns gratis kaffe. Fick en sån tanke, att ställa en termos med kaffe i ett hörn och sedan ropa att det är gratis vilket borde resultera i att minst 70% av de äldre skulle flockas runt den gratis behållaren med Java.

Jag spände blicken rakt framåt, gick med bestämda steg mot varje mål jag hade, vek mig inte för nån och accepterade varje slag och knuff jag fick. Barnvagnar körde in i mina smalben, det trampades på mina tår och saliv och svett stänkte av stressade småbransmödrar.
Men jävlar i min lilla låda vad effektiv jag var, endast två utvalda affärer besöktes och mina bestyr var avklarade på mindre än 60 minuter. Jag njöt när jag sparkade av mig skorna hemma och kände att det var klart för i år. Nästa år ska jag handla mina klappar i november, fast så har jag iofs tänkt varje år.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja visst är det så! Folk är som galna... helveteshets! Och "the old people" är fan alltid värst, julstök eller inte! Och sen så håller jag med dig om korten. MYCKET roligare än datorn.

2006-12-21 @ 15:56:29
Postat av: Anonym

Det var jag som skrev det :)

Postat av: Linn

alltså jag

2006-12-21 @ 15:57:20
Postat av: Johansomfan

HAHAHAHAH! Så låter det i mitt huvud idag.. livet e inte såå svårt ibland!

2006-12-22 @ 08:22:55
Postat av: Hanky

Glad för din skull Wally! Fan va skönt! Antar att du glider runt på jobbet och knäpper folk på näsan idag. Ses imorrn!

2006-12-22 @ 10:17:56
URL: http://hanky.blogg.se
Postat av: ellen

Haha, ja fy helvetes va hänsynslösa folk kan vara runt jul. Det svåraste är när man ska gå från en affär på ena sidan gatan till en på andra sidan gatan, för man måste hitta en lucka i strömmen av människor. Och när man ser den luckan DÅ gäller det att kasta sig igenom fort som fan. Om man är o-organiserad så är det kört, då blir man meddragen mellan två tjockisar i människobunten och så kommer man inte ur strömmen förrän 500 meter längre ner på gatan.

2006-12-22 @ 18:07:09
URL: http://ellio.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback