Helg

Eftersom vi ej har något datadon i vårt nya boende så kommer här en liten sammanfattning av helgens bestyr och äventyr.

Fredag:

Fredagens arbetsdag var tung, hade ej fått mycket sömn i mig och jag ramlade ner i soffan efter att ha varit på det gröna apoteket för inhandling av pilsner. Det var planerat att Kalle och Daniel skulle komma och bruka lite pilsner men de ringde och styrde av. Men som tur var tyckte Cia att vi skulle öla och hon kom över senare på kvällen och hade med sig presenter! Jag fick en tokfin Uckulele med palmer på samt en fin t-shirt. Röris fick Bounty eftersom jag skvallrat att han gillar cocos.
Sen drack vi öl, med målet att vi skulle spana in "Landet", vilket är en bar som ligger nästan runt knuten från oss. Det ska tydligen vara ett hippt ställe och på fredagkväll var det indie som gällde, så det lät väldigt lovande. Men på något märkligt sätt rann tiden iväg under bra samtal om rymden, månvatten och andra viktiga saker och vips så hade uret passerat fyra strecket och vi var tre timmar försenad.

Lördag:

Vaknade yr och trött. Vad var klockan? Snickar´n ringde och sa att han och Pontus kommer för att hämta lite skit. Vi följde med ut till FarstaStrand för att julshoppa men det var hysteriskt med folk som trängdes så vi drack kaffe och åkte hem.
På kvällen hade jag, Röris och Snickar´n sista måltiden tillsammans. Antagligen kommer vi äta många mer måltider tillsammans, men detta va för att fira av Poppelgården. Japansk buffé intogs och vi blev asmätta. Sen var det Casion som gällde. Det är en mycket märklig plats, tyst och tråkigt, stela människor och egentligen inte roligt alls. Vi hade bestämt att bara spela lite enarmad bandit och det började direkt att Snickar´n, som ofta har matjord i byxfickorna vann massa pengar. Jag spelade upp min pengagräns direkt och riktade istället in mig på att förtära pilsner.
När kvällen började lida mot sitt slut, alldeles för tidigt enligt min mening, så åkte vi hemåt. Kom precis hem för att se en raket på Tv som for tvärs över himlen. 18 minuter från florida till Stockholm är en bra tid och jag satt och spejade ut genom fönstret men kunde ej se Fuglesangs rymdskepp.

Söndag:

En donar dag. Vi pockade och städade och börjar nu få en ganska hyfsad ordning, måste bara hitta nåt bra sätt att förvara mina kläder som just nu ligger i väskor. På kvällen blev det Bond på bio. Introt var fint samt att Chris Cornells bondlåt är helt ok. Filmen var väl sådär, jag gillar inte bond men den här var iallafall lite charmig.

Idag är det måndag och jag är trött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback