Friska fläktar

Nu börjar det se bättre ut. Igår körde vi in lite grejer i vårat nya, mysiga krypin. När dörren slogs upp till det nya hemmet så drog jag verkligen en lättnadens suck! Det var mycket bättre än jag trott. Tror det kan bli helt ok, det enda är ju det lilla lilla badrummet som kräver lite övning innan man behärskar att duscha. Men jag ska ha ett litet dusch-träningsläger i helgen så jag bemästrar sittduschning till fullo.

Så ikväll ska det sista köras dit, sen blir det tokstädning av Poppelgården innan vi lämnar den för gott. Kommer bli lite vemodigt att inte kunna skrämma folk med berättelser om den galna grannen RattMaja eller höra Valdemar dunka runt i rustning klockan sent på natten medans han över med sina karatepinnar. Med det är bara att hålla tummarna att några av våra nya grannar är tokiga, vi har ju iallafall Sebbe i grannhuset så det ska bli grymt roligt. Kan jag och Röris sitta barnvakt åt hans lilla Tilly. Eller bara gå dit och använda hans Monster-Tv.
 
Eftersom Fulgesang drar till rymden inatt så blir vi kanske inte att följa uppskjutningen. Vi funderade lite på att kliva upp halv fyra inatt, göra lite oboj och se raketen lämna jorden. Men vi får se, annars blir det nog någon slags hyllning imorgonkväll. Får se om jag och Röris klär oss i folie och bygger någon slags antenn så vi kan chatta lite med Fuglesang därute.




Kommentarer
Postat av: ellen

hahaha. visst är det spännande med flugeslang.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback