Det var ju en jävlig dag

Ibland går allt snett och man finner sig mäkta förbannad och trött. Igår var jag på toppenhumör under dagen, ganska pigg och allt kändes som gröna ängar och solsken. Jag hade planerat en tripp till Oslo under helgen, eftersom då skulle antagligen flytten vara klar och jag känner att lite semester vore inte fel nu. I måndags hittade jag en perfekt flygbiljett, som skulle avgå runt 21 på fredagen och kostade dryga 300 pengar. Bokade inte då, utan tänkte vänta bara lite till för att se att helgen skulle bli så ledig som jag hoppats på, men tro inte på fan att under den tiden jag väntade höjdes priset på biljetten till runt 800 pengar. Blev så jävla besviken och arg, håller på bläddrar bland mina stora buntar med pengar men finner att jag ej kommer ha råd. Vet ju inte alls hur det blir med hyra och sånt när vi flyttar. Den enda möjligheten att komma till Oslo nu är ett tåg som är ganska billigt, men det avgår mitt på dagen på fredag och jag har inga möjligheter att vara ledig. Så snabbt sprack den helgdrömmen. Jag som saknar mina kamrater så mycket nu.

Det andra som pajade min dag igår var att igårkväll var det bestämt att jag skulle ha en jobbintervju över telefon om jobb i Barcelona. Kom hem från jobb, satte mig och skrev lite frågor och började förbereda mig. Väntade. Väntade. Väntade. Ingen ringde. Kuken.

Sen nästa paj, har fortfarande inga uppgifter om inflyttning i lägenhet. Imorgon är sista dagen vi kan bo kvar och det börjar bli lite panik, men det verkar som det bara är jag som bryr mig. När ska allt bara bli klart så man kan tänka på något annat?

Vi fortsätter väl i samma spår då. Jag har ju sett framemot Mr Fuglesangs rymdresa, men upptäckte igårkväll att jag helt räknat fel. Har hela tiden trott att raketen skulle åka ut i världsrymden natten mot lördag. Men icke sa nicke, raketen brassar iväg natten mot fredag. Jag som planerat en helkväll på fredag med öl och rymdkläder. Nu blev den kvällen också paj. Jeeeeeaj, som Flanders barn skulle ha sagt.

Så nu är det bittert men det är bara att hålla humöret uppe. Får köpa folköl ikväll, kanske beställa tid för tatuering och känna att jag egentligen har det bra. Nu sitter jag på jobbet och vi lyssnar på Weezer, ska precis börja sortera post, har sparat ut en rymdmustach i Fuglesangs ära och idag tänker jag ta det väldigt piano.
Men fortfarande biter det i magen eftersom jag ännu en gång misslyckats med att åka till Oslo. Jag är en dålig människa som Röris skulle ha sagt.

Kommentarer
Postat av: Moni

jag åker alltid med swebus när jag drar till oslo (när jag befinner mig i sverige alltså) och det är ju ett ganska billigt alternativ - men tar ju bara "några" timmar...

Postat av: ellen

Åk karl! Du kan väl sjukskriva dig på fredagen?

2006-12-06 @ 16:26:06
URL: http://ellio.blogg.se
Postat av: ellen

Förresten. Åh vad jag hade velat vara med på din rymdfest till Fugleslang... eller va han nu heter... rymdgubbens ära.

2006-12-06 @ 16:27:14
URL: http://ellio.blogg.se
Postat av: Linn

FuglesLang... Hahahahhahahaha!

2006-12-07 @ 15:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback