Tips från en mentor

Igår hände en rolig sak. Såna saker man funderar på om dom är mening att hända. Jag strosade runt på Weekday och bestämde mig för att köpa ett par jeans. När jag anländer till kassakön så ser jag ett bekant ansikte, där står nämligen en gammal lärare till mig. Den bästa läraren jag haft faktiskt, en sån man verkligen lyssnar på och tycker är klok.
Vi började prata och jag berättade om att jag hade lite problem med att bestämma mig hur jag ska göra med skola å sånt.
Då säger han nog det jag allra mest ville höra. Skit i skolan om du inte är säker. Gör det du vill först, annars kommer du ångra dig, det är nu du har chansen. Ta en sovsäck, ut och se världen. Örebro är nog roligt om du är 45 och har två barn.
Tack!

Så nu skiter jag nog i allt. Inte allt kanske, det är en sak jag måste lösa först. Men sen får det bli som det blir. Funderar på att köpa en gammal skrivmaskin och bli författare. Allt är löst nu, jag kan göra allt.


Kommentarer
Postat av: elsa

Fy fan va bra Henke!

Vem var det? Nån på Vasa? Jan? Torsten?

2006-08-06 @ 17:17:28
Postat av: elsa

Haha, visst var det smart? Iofs så var jag full så det kanske var därför jag kunde trixa sådär med drömmen. :D

2006-08-06 @ 19:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback