Sista dagen

Idag jobbar jag sista dagen. Sen är jag arbetslös igen, eller student. Har inte bestämt mig än, men ska göra det på tisdag. Det är min deadline för mitt funderande, annars kommer jag nog fundera till dödagar.

Jag måste kolla upp lite andra alternativ som finns, som att flytta till Oslo, stanna kvar i Sthlm, flytta till någon annan rolig ort? Det finns massor av grejer man kan sysselsätta sig med innan jag drar på mig massa skulder. *Fundera, Fundera*

Men idag känns allt ganska bra, sista dagen jag behöver dra på mig den här pajaskostymen och sitta här och vara uppstyrd. Nu har jag testat det här, och jag är ingen kontorsmänniska. Eller, kanske om jag får jobba med något roligare och jobbar med roligare människor. Och om jag hade David Brent som chef, då vore det roligt!

Men idag tänker jag bara glida. Sista dagen. Inga bekymmer. Ska fortsätta förfina mina jobbslacker-skills, se förbaskat upptagen ut medans jag dagdrömmer mig bort.
Och angående skills, så tittade vi på Napoleon Dynamite igår. Det är nog femte gången jag ser den och jag tröttnar nog aldrig.

" What are you going to do today Napoleon?"
" Whatever I feel like doing, Gosh!"

Och vi hann även med och se Plötsligt i Vinslöv en gång till igår. Har man inte sett den så är det tvång nu. Herrejävlar vad rolig den är. Fotot i den dokumentären är så underbart bra så jag ryser. Så bra så att hela filmen skulle kunna göras om till fotografier.
Sen avslutades filmkvällen med fyra avsnitt av Scrubs, som snart faktiskt är på väg att knuffa ner mitt älskade Seinfeld från första platsen på min serielista. Trodde aldrig att den dagen skulle komma, men just nu är det hårfint mellan dom två. Zach Braff är genial.





Kommentarer
Postat av: elsa

hej arbetslös!

napoleon dynamite ja. GENIAL. men vad är det för film - plötsligt i vinslöv? ska jag se den eller?

2006-08-05 @ 12:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback