Hyss i Poppelgården

Nu har det börjat, nu måste man se sig om så fort man kliver innanför dörren i Poppelgården. Vad som helst kan hända nu, hysstiden är inne.
Det hela började med att jag kom hem från jobbet en dag, men musik i öronen och mina tankar någon helt annanstans smällde jag upp ytterdörren och klev in i vårat lilla kollektiv. Som tur var jag för snabb, och lyckades undvika den fälla som Snickar´n gillrat, nämligen ett vattenglas på dörrkanten som skulle ha ramlat ner på mitt huvud. Det föll istället bara ner på golvet utan att jag märkte det och Sickar´n blev bestört, men jag tog det ändå som en krigshandling och började förbereda en hämndaktion.

Så, på fredagkväll gick Snickar´n ut för att hämta lite cash, så då passade vi på. Vi var ett helt gäng här som gillrade upp en fin skål med vatten på dörrkanten och satte oss och väntade. Det gick helt enligt planerna och Snickar´n blev blöt.
Efter det planerades hyssen i vild takt, vi har fått suverän hjälp från Hyssmästarinnan som varit här och hjälpt oss kläcka ideér, bl a att smeta Stopochväx på Sutnop´s ölburk medans han uppsökte herrarnas. Det blev även det ett lyckat hyss.

Men det bästa kom i söndagsnatt. Snickar´n gick och lade sig eftersom hans semester var slut och på måndagen väntade nya jobb. Hyssmästarinnan kom då på det bästa hysset i mannaminnen. Vi tog tandkrämstuben och började fylla på den med räkost. Detta kunde ju bara inte misslyckas, hur många skulle se att tandkrämen var lite gulaktig klockan 7 på morgonen?
Och mycket riktigt, tidigt på måndagmorgon stormar Snickar´n in på mitt rum och gormar över vad fan vi gjort med tandkrämen. Helt enligt planerna hade han smetat ut en klick på borsten och sedan börjat gnussa sina tänder med en seg smörja som kallas räkost. Hysteriskt bra.

Det värsta är nu som sagt att ingen går säker längre. Alla som är här funderar över ett bra hyss och ingen vet vem som kommer råka ut härnäst. Så man rör sig runt Poppelgården på helspänn, med hökögonen studerandes varje vrå efter fällor. Det här är bra skit.


Kommentarer
Postat av: elsa

Guu va kul! Hahaha! det är humor det är humor.

2006-08-09 @ 19:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback